Kontakta servicecenter
Besöksadress: Huddinge Huvudbibliotek, Kommunalvägen 28A, Huddinge.
Telefontider:
- Måndag–torsdag: 08.00–17.00
- Fredag: 08.00–15.00
Telefon: 08-535 300 00
E-post: servicecenter@huddinge.se
Genom att använda våra e-tjänster kan du enkelt följa ditt ärende. Du kan också komplettera ärendet, ta del av beslut och ansöka om slutbesked.
När ditt ärende har blivit registrerat så kommer du att få ett bekräftelsebrev där det framgår ärendenummer och annan viktig information för dig att veta. Du kan enkelt följa ditt ärende via e-tjänsten Mina byggärenden.
När ditt ärende har tilldelats en handläggare får du ett SMS med information om hur du kommer i kontakt med den.
I vissa fall kan du behöva skicka in fler handlingar för ärendets fortsatta handläggning. Du gör detta genom e-tjänsten Komplettera ditt byggärende.
När handläggaren har fattat ett beslut i ditt ärende får du information om det och tar del av beslutet via e-tjänsten Mina byggärenden.
För större byggprojekt kan du behöva boka tid för tekniskt samråd, arbetsplatsbesök eller slutsamråd. Du bokar tid med din inspektör via e-tjänsten Boka tid för tekniskt samråd, arbetsplatsbesök eller slutsamråd.
När du är klar med din byggnation eller åtgärd behöver du få ett slutbesked för att få ta det i bruk. Det ansöker du om via e-tjänsten Ansökan om slutbesked.
Besöksadress: Huddinge Huvudbibliotek, Kommunalvägen 28A, Huddinge.
Telefontider:
Telefon: 08-535 300 00
E-post: servicecenter@huddinge.se
Uppdaterad 28 januari 2025
Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.