Registrera förening

Du behöver registrera en förening för att kunna söka bidrag och få pengar till din verksamhet. Det är helt gratis att registrera sig.

Registrera förening

Registrera din förening 

  • Registrera föreningen genom att kontakta bidrag@huddinge.se.

  • Föreningen ska ha minst 15 medlemmar.

  • Minst 51 procent av medlemmarna ska vara folkbokförda i Huddinge kommun.

  • Föreningen ska ha organisationsnummer och ett plusgiro, bankgiro, eller bankkonto som är utställt på föreningen.

  • Föreningen måste ha sitt säte i Huddinge.

Dokoment som ska bifogas vid ansökan

Nybildad förening

  • Stadgar

  • Signerat protokoll från konstituerande föreningsmöte

  • Signerat protokoll med firmatecknare

  • Medlemsregister med namn och adress till samtliga medlemmar

Etablerad förening

  • Stadgar

  • Medlemsregister med namn och adress till samtliga medlemmar

  • Signerat protokoll från senaste årsmöte

  • Signerat protokoll med firmatecknare

  • Balans- och resultaträkning

  • Verksamhetsberättelse

  • Revisionsberättelse

Politisk organisation

  • Stadgar

  • Signerat protokoll från senaste årsmöte

  • Signerat protokoll med firmatecknare

Bostadsrätts- eller fastighetsförening

  • Signerat protokoll från senaste årsmöte

  • Signerat protokoll  med firmatecknare

Bostadsrätts- och fastighetsägarföreningar har inte möjlighet att få subventionerad vuxentaxa, nolltaxa för barn och unga eller tillgång till föreningscenter.

Uppdaterad 14 september 2023

Var informationen till din hjälp?