Kontakt kvalitetspriset
Kontakta oss om du har frågor om priset eller hur du ansöker.
E-post: kvalitetspriset.sof@huddinge.se
Syftet med kvalitetspriset är att uppmärksamma verksamheter som förbättrat sin kvalitet för personer som har kontakt med socialtjänsten, främja en lärande organisation och öka användandet av ledningssystemet för kvalitet.
Alla verksamheter inom socialförvaltningen samt de privata utförare som arbetar på uppdrag av förvaltningen kan söka kvalitetspriset.
För privata utförare gäller att företaget har sin verksamhet i Huddinge kommun och att minst hälften av brukarna och klienterna tillhör Huddinge kommun.
Vinnaren får 50 000 kronor samt diplom. Pengarna ska användas till fortsatt utvecklingsarbete och kompetenshöjning på enheten.
En bedömningsgrupp gör första sorteringen och därefter väljer en jury ut vinnaren av kvalitetspriset. Bedömning sker genom poängsättning och ansökningar bedöms utifrån följande områden:
Lärande organisation
Bedömning, kvalitetspriset (pdf)
Kontakta oss om du har frågor om priset eller hur du ansöker.
E-post: kvalitetspriset.sof@huddinge.se
Uppdaterad 19 mars 2025
Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.