Om skolan

Segeltorpsskolans grundsyn är att människor har viljan att utvecklas men att vi har olika förutsättningar och sätt att göra det på. Alla våra elever ska upptäcka lusten att inhämta kunskap. Vi präglas av en vilja att ständigt utvecklas till det bättre där kunskap och trygghet står i centrum. Skolans mål är att bli den bästa skolan för Huddinge med trygga och självständiga individer.

Segeltorpsskolans vision, ledord och målbild

Värdegrund och trygghet - En kränkningsfri skola där eleverna är tränade i värdegrund. Lektionerna är lugna och alla får studiero.

Kunskapsfokus - Alla elever ska nå sina kunskapsmål och utmanas att nå högre.

Work hard- be nice.  Alla, personal och elever, gör sitt bästa och är schyssta mot varandra.

Medledarskap - All personal känner att ledning och kollegor har tillit till deras kompetens och förmåga att ta eget ansvar för att verksamheten håller en hög kvalitet.

Uppdaterad 5 augusti 2022