Så här överklagar du beslut

Om du tycker att du har fått ett felaktigt beslut kan du överklaga beslutet.

Du överklagar genom att skicka ett brev till:

Huddinge kommun
Socialförvaltningen
Enhetens namn
141 85 Huddinge.

Huddinge kommun skickar ditt brev vidare till domstol. Du måste skicka brevet till oss inom tre veckor från den dagen du tagit del av ditt beslut, annars kan ditt överklagande inte prövas.

Kommunen är alltid skyldig att ändra ett beslut om det är uppenbart oriktigt.

Det här behöver du skriva i brevet:

  • Tala om vilket beslut du överklagar. Om det finns ett ärendenummer eller diarienummer skriv det.
  • Tala om varför du anser att beslutet ska ändras och vilken ändring du vill göra.
  • Underteckna och gör ett namnförtydligande under namnteckningen.
  • Skriv ditt namn, telefonnummer, personnummer och din postadress.

Du kan också skicka med handlingar eller annat som du anser stöder din överklagan.

Om du har ett ombud, en god man eller en förvaltare

Du kan anlita ett ombud för att sköta ditt överklagande. Om du vill kan ditt ombud underteckna skrivelsen. Om du har en god man eller förvaltare bör denne underteckna skrivelsen.

Om du har frågor eller vill ha hjälp med att överklaga är du välkommen att ta kontakt med din handläggare. Det gör du enklaste genom att kontakta servicenter och be att få tala med en handläggare.  

Telefon: 08-535 300 00
E-post: servicecenter@huddinge.se

Telefontider

Servicecenter har oftast kortast väntetid på eftermiddagen efter kl. 14.00.

Måndag–torsdag: 08.00–17.00
Fredag: 08.00–15.00
Lördag, söndag och helgdagar: stängt

Besökstider Huddinge huvudbibliotek

Måndag–onsdag: 10.00–17.00
Torsdag: 11.00–17.00
Fredag: 11.00–15.00
Lördag, söndag och helgdagar: stängt

Besökstider Skogås bibliotek

Tisdag: 10.00–17.00

Adresser

Postadress:
Huddinge servicecenter, 141 85 Huddinge

Besöksadresser:
Huddinge huvudbibliotek, Kommunalvägen 28A
Skogås bibliotek, Skogåstorget 7–9

Uppdaterad 4 februari 2023