Plan- och styrdokument

På Vistaskolan arbetar vi för att eleverna ska lära för livet, ha stark tilltro till sin egen förmåga och avsluta årskurs 9 med goda kunskapsresultat.

I strävan att ständigt förbättras och öka trivsel och trygghet måste vi ha gemensamma idéer att följa. Därför är det viktigt att skolan tar fram olika handlingsplaner för olika tillfällen. Att utvärdera det som varit och blicka framåt är också en del av utvecklingsprocesssen. På denna sida kan du ta del av Vistaskolans handlingsplaner.

Plan mot diskriminering och kränkande behandling

Vistaskolans plan mot diskriminering och kränkande behandling skickar du efter genom att mejla till Marianne Widercrantz, marianne.widercrantz@huddinge.se.

Läroplanen

Läroplanen för grundskolan (Lgr 11) är det styrdokument som ligger till grund för vårt arbete i skolan. I läroplanen kan du läsa både om skolans värdegrundsarbete (kapitel 1 och 2), om förskoleklassen (kapitel 3), om fritidshemmet (kapitel 4) och du hittar även kursplanerna för alla skolans ämnen här (kapitel 5).

Uppdaterad 20 mars 2024