Felanmälan

Här gör du felanmälan för gator och vägar, parker och andra allmänna områden som kommunen sköter.

Det kan till exempel gälla:

  • oplogade vägar
  • trasig gatubelysning
  • hål i vägen
  • felparkerade bilar
  • nedskräpning och klotter
  • förekomst av invasiva växter på kommunens mark

Så här gör du en felanmälan

Gör din felanmälan via mobilappen eller använd formuläret nedan.

Tänk på att:

  • Beskriva felet så tydligt du kan.
  • Placera kartnålen exakt på platsen där felet är.
  • Bifoga minst en bild som visar på felet. Det gör det enklare för oss att förstå problemet.
  • Du kan vara anonym när du felanmäler, men om vi har dina kontaktuppgifter kan vi kontakta dig för eventuella frågor. Om du inte är anonym får du också uppdateringarna av anmälan direkt till dig.

App för felanmälan (App Store)

App för felanmälan (Google Play)

Felanmälan till andra aktörer

Alla fel ska inte anmälas till Huddinge kommun, utan direkt till den aktör som ansvarar för respektive område. Nedan hittar du länkar till de viktigaste aktörerna som verkar inom kommunens gränser:

Anmäl en vattenläcka

I Huddinge kommun är det Stockholm Vatten och Avfall som ansvarar för vatten och avlopp.

Felanmäl vattenläcka och översvämning

Felanmälan Huge Bostäder AB – centrumområden 

Här felanmäler du som hyresgäst hos Huge Bostäder (huge.se)

Felanmäl trasiga busskurer

SL kundservice (sl.se)

Anmäl utebliven sophämtning

Sophämtning, felanmälan och reklamation (srv.se) 

Anmäl fel på återvinningsstationer

Återvinningscentraler och felanmälan (sopor.nu)

Felanmälan vilstängsel, pendeltågsperronger och Trafikverkets vägar

trafikverket.se

Felanmälan Telias telebrunnar 

Skador, fel eller brister på Telias brunnar (transtema.com)

Allmänna synpunkter och klagomål

Om du har ett klagomål som handlar om kommunens verksamheter, till exempel skola eller äldreomsorg, ska du inte använda göra en felanmälan. Använd i stället vårt formulär för klagomål.

Formulär för klagomål 

Uppdaterad 7 mars 2025